Old school action-plattformsspel med pixelkonstgrafik. Följ med på äventyret som Yuhiko, en ung ninja som har gått till underjorden för att hitta ett botemedel till sin bror. Hitta andar på hemliga platser – de kommer att berätta en historia eller ge dig råd. Utforska fängelsehålor, bekämpa monster och träffa nya vänner! Den andra delen av spelet kommer att glädja dig med nya typer av fiender, fräscha spelmekaniker och strider med farliga bossar. Om så önskas kan varje nivå också försöka i en speedrun. Den andra delen av spelet är perfekt, inte bara för de som redan är bekanta med den svartvita världen av Mangavania, utan också för nykomlingar till serien. Kan den unga ninjan rädda sin bror, och i så fall, till vilket pris?