The Dark Pictures Anthology: Season One
The Dark Pictures Anthology är en intensiv serie förgrenande och filmiska skräckspel med två flerspelarlägen. Varje del kan spelas fristående. Den här samlingen ger tillgång till Man of Medan, Little Hope, House of Ashes och The Devil in Me. I Man of Medan hissar fem vänner segel för att åka på dyksemester. En storm blåser upp och ju längre dagen går, desto mer ödesdiger blir deras tillvaro. I Little Hope är fyra collegestudenter och deras professor fast i en övergiven stad och måste fly från mardrömslika syner som skoningslöst jagar dem i en ogenomtränglig dimma. I House of Ashes närmar sig Irakkriget sitt slut, och en specialstyrka på jakt efter massförstörelsevapen upptäcker något mycket farligare än så: ett begravt sumeriskt tempel där mystiska varelser håller hus. För att överleva natten där nere måste de samarbeta med sina fiender från världen ovanför. I The Devil in Me får ett dokumentärteam ett mystiskt samtal som bjuder in dem till en modern återskapning av H.H. Holmes ”Murder Castle”. När de anländer upptäcker de att de är övervakade och blir manipulerade. Plötsligt står mycket mer på spel än tittarsiffrorna! Ett tips innan du börjar: Spela inte ensam!