Bad North: Jotunn Edition
Bad North är en charmig, brutal och taktisk roguelite i realtid. Försvara ditt idylliska örike mot horder av invaderande vikingar och led ditt folks desperata uttåg. Beordra dina lojala undersåtar och maximera din taktiska fördel på de unika ö-landskapen. Allt står på spel – om du misslyckas kommer blodet flyta bland dina undersåtar. Det är charmigt brutalt, med vackra procedurgenererade öar och bedårande soldater som går ihop inför krigets blodiga verklighet. Du kontrollerar slagets stora strider och ger order till dina soldater, som gör sitt bästa för att utföra dem i stridens hetta. Spelets djup är överskådligt, med enkel styrning som döljer en dynamisk stridssimulering som passar både nya spelare och rutinerade veteraner. Fortsätt striden, krigare. Inte för makt, rikedom eller ära, utan för att ett hopp om fred ska återvända till Bad Norhts karga land. TAKTISK ROGUELITE I REALTID: Placera och flytta dina trupper för att avvärja vikingarna, som alla har sina egna tricks mot dig. Välj ett slagfält och planera evakueringen noga! Förlorar du en befälhavare är denne borta för alltid, och förlorar du allt är spelet slut! INTELLIGENT ENHETSKONTROLL: Du styr helheten av ditt försvar och övervakar placeringarna medan dina soldater gör resten – de navigerar och strider intuitivt beroende på hur situationen ser ut. PROCEDURGENERERADE ÖAR: Varje ö-landskap är både charmigt och unikt. Planera din strategi på varje centimeter, för du får bara en chans att rädda öarna från fiendeinvasionen. LÅS UPP UPPGRADERINGAR: Ett starkare och smartare försvar leder till större belöningar, så utveckla ditt manskap från övningsskyttar till krigsveteraner.