Vi går tillbaka till där allt började – S.T.A.L.K.E.R. Trilogy, några av de mest visionära och banbrytande FPS-överlevnadsspelen genom tiderna, är tillbaka. Spelen har nu skalats upp och förbättrats för att bli ett måste för ännu en generation. Upplev trilogin S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chornobyl, det första kapitlet i Legends of the Zone-trilogin, som startade allt. Välkommen till den gamla skyddszonen nära kärnkraftverket i Tjernobyl… den farligaste platsen på jorden. Spela som The Marked One när du tar itu med kusliga mysterier, radioaktiva avvikelser och moraliska dilemman, medan dina beslut avgör ditt öde i den här spännande och mörka scifi-berättelsen. S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky är det första kapitlet i Legends of the Zone-trilogin. Du kan direkt påverka maktbalansen genom falangkrig och kliva in i stövlarna på Scar, en erfaren legosoldat som har förmågan att på något sätt överleva dödliga utsläpp. Ta dig till kärnkraftverket i Tjernobyl genom strålning, avvikelser, fiender, mutanter och en zon som kokar av konflikter. S.T.A.L.K.E.R.: Call of Prypiat följer specialagenten Major Degtyarev när han undersöker en försvunnen expeditions öde. Det här kapitlet är rikt på färgstarka karaktärer, minnesvärda sidoberättelser och en sann frihetsanda, och ger en kraftfull och oförglömlig avslutning på Legends of the Zone-trilogin. Undersök zonens ursprung, spela som legendariska utforskare och hitta vägar som kan leda till olika resultat baserat på dina handlingar och beslut. Acceptera ensamheten och den hemsökande ödsligheten i de här radioaktiva och avvikande områdena, eftersom de är dina enda pålitliga följeslagare på din expedition in i en mörk scifi-värld. Vi önskar dig god jaktlycka!