Dungeon of the Endless är ett rogueliknande dungeon defense-spel där spelaren och dennes grupp med hjältar måste skydda generatorn i deras kraschade skepp samtidigt som de utforskar en ständigt expanderande grotta och stöter på vågor av monster och särskilda händelser medan de försöker hitta vägen ut ...