Bard's Gold - X Edition
Bard's Gold är ett utmanande plattformsspel som låter dig utforska spöklika världar i jakt på ett troll som stulit ditt guld.Hjälp barden att undvika fängelsehålornas många faror, och använd dina nyfunna skatter för att förbättra din karaktär och köpa nya vapen och utrustning! Huvudfunktioner: En gammalmodig spelarupplevelse – inga förklaringar om hur saker ska göras. De grundläggande spelmekanismerna låter dig lista ut allt själv, medan du spelar. Svår/lätt – olika upplägg för varje bana väljs slumpmässigt vid varje spelning. Ädelstenarna du vinner låter dig även uppgradera din karaktär via Game Over-skärmen. Dessa uppgraderingar är permanenta och kommer vara till stor hjälp vid framtida speltillfällen.