Ash of Gods Redemption
Ash of Gods är ett omgångsbaserat taktiskt rollspel med en omfattande och ickelinjär berättelse om tre hjältar som måste ta sig an uråldrig, mytomspunnen ondska. Kapten Thorn Brenin, vakten Lo Pheng och skrivaren Hopper Rouley vet ännu inte om att Reapers har återvänt för att dränka världen i blod och väcka de sovande gudarna. Berättelsen kan när som helst ta nya vändningar beroende på vad du gör för val – vilket bland annat kan leda till att en karaktär dör, spelet fortsätter utan den och du får ta konsekvenserna av förlusten längre fram. Förlita dig inte på en enskild taktik eller kraftfull grupp, för AI:n anpassar sig efter din spelstil och tvingar dig alltid att tänka steget längre. Dessutom är animationerna lika realistiska som detaljerade tack vare att grafiken handritats med hjälp av verklig film, och stämningen sätts med råge till tonerna av ett originalsoundtrack från kompositörerna bakom The Witcher, Bulletstorm och Shadow Warrior.