Age of Wonders Planetfall: Premium Edition är den kompletta Planetfall-upplevelsen. Den inkluderar Deluxe Edition-innehåll och säsongspass, vilket ger spelaren åtkomst till tre kommande expansioner och en direktbelöning. Grunda ett nytt imperium md hjälp av en av sex unika fraktioner, som det militanta Vanguard, de dinosaurieridande Amazonerna, eller cyborgzombierna i Assembly. Utveckla ditt imperium genom att fullfölja varje fraktions uppdrag med hjälp av din intelligens, militära styrka och diplomati. Utforska ruinerna på främmande planeter, möt dess överlevare och lär av de splittrade civilisationernas mörka historia. Kämpa, bygg upp, förhandla och avancera med hjälp av tekniska framsteg på din väg mot ett utopiskt samhälle. Spela som singelspelare med slumpmässigt genererade kartor eller mot dina vänner i multiplayer-läget. Nyckelfunktioner Taktiskt turordningsbaserade sci-fi-strider – Förbättra din stridsstrategi i intensiva turordningsbaserade strider som innehåller taktiska utmaningar, många olika fraktioner, anpassningsbara enheter och förstörbara miljöer. Upptäck en rik science fiction-värld – Vilka hemligheter kommer upp i ljuset när du utforskar det fallna galaktiska imperiets historia? Upptäck Stjärnunionens öde samtidigt som du utforskar frodiga landskap, vilda ödemarker och igenväxta megastäder. Stöt på rivaliserande fraktioner och upptäck sedan länge glömd teknik bland de övergivna ruinerna. Planetarisk imperiebyggnad – Styr din kolonis framtid med en blandning av tekniska och sociala framsteg. Kommer du att skapa ett ekologiskt paradis eller en fulländad militär ordning? Flera vägar till seger – Uppnå dina slutmål genom erövring, diplomati eller domedagsteknik. Många spellägen – Välj att spela som ensam spelare med slumpmässigt genererade kartor för oändliga spelmöjligheter, eller prova nya spelstilar i fältjägarläget eller valfritt multiplayer-läge: online, hotseat eller asynkront!