Asterix & Obelix Slap Them All! 2
En dubbel portion örfilar! Asterix, Obelix och de andra bybornas enkla liv på landet avbryts plötsligt när Justforkix kommer för att be om hjälp. Han berättar att hans far, Doublehelix, har blivit fängslad för en stöld som han inte har begått ... Lutetia-örnen, de romerska legionernas dyrbara gyllene emblem, har just stulits och en oskyldig man har kastats i fängelse! Asterix lovar att undersöka saken och ber Justforkix att stanna kvar i den trygga byn. De två galliska krigarna beger sig till Lutèce för att få mer information från en bekant som är välinformerad om stadens alla rykten och intriger ... Och självklart kommer de inte att hitta de svar de behöver på sin långa resa utan en rejäl dos örfilar! Asterix & Obelix – Slap them all! 2 är ett örfilsladdat beat 'em up med en originalberättelse. Du kommer att besöka många olika platser längs vägen: bortglömda ruiner i en mörk skog, det största romerska lägret någonsin, och till och med Lutèce ... En resa mot fjärran länder, full av olika miljöer, med många möten längs vägen och naturligtvis – med en generös utdelning av örfilar! Allt tillsammans med animerade originalscener som ger berättelsen liv! Asterix & Obelix – Slap them all! 2 tar striderna till nästa nivå med fler fiender och bossar, samt många nya funktioner och förbättringar av spelupplägget. Förutom sina unika rörelser som de kan ”ladda”, och mer dynamiska och flytande slagsmål, har Asterix och Obelix också ett raseriläge och en förödande ultimat attack. För att inte tala om möjligheten att förstöra vissa element i miljön och kasta tunnor eller bautastenar i strid! Romarna och alla andra fiender får se upp! FUNKTIONER - Vackra och helt nya nivåer, från Lutèce till ... världens ände! - En actionfylld berättelse, full av oförutsedda vändningar. - Ett nytt raseriläge som kan aktiveras i strid ... - ... och en unik ultimat attack för varje figur. - Nya fiender och bossar att dela ut örfilar till! - Förmågan att förstöra vissa delar av miljön. - Platser och figurer som är trogna serietidningen. - Spela med två spelare i lokalt co-opläge. - En originalberättelse med animerade scener.