SOL DIVIDE -SWORD OF DARKNESS-
Träd in i en värld av svärd och trolldom, och krossa dina fienders planer att återuppliva uråldriga demoner! SOL DIVIDE -SWORD OF DARKNESS- är ett horisontellt scrollande skjutarspel som först dök upp på arkader 1997. Utöver normala skott kan spelare också använda närstridsattacker för att dela ut vertikala hugg mot fiender såväl som 11 olika typer av magiska trollformler! Att skapa öppningar med närstridsattacker eller precisera elementet fienden är svag mot är nyckeln till att formulera en bra strategi! Välj din föredragna livmätarlängd, max återförsök, tangentkontroller, och mer för att göra spelet rätt just för dig. Glöm inte bort de nya onlinerankningarna! Har du vad som krävs för att bli den bästa krigarmagikern i världen? Karaktärer: Mörk Riddare ”Vorg” är den ultimata svärdsattackeraren! 4-kombo drag: Hugg > Hugg > Hugg > ↑ + Hugg Unik trollformel: Mardröm - Attackera rakt framåt och frys fiender. Vinglansiär ”Kashon” kan genomtränga vilken fiende som helst med sitt spjut. 4-kombo drag: Hugg > Hugg > Hugg > → + Hugg Unik trollformel: Fenix - Bränn upp alla fiender på skärmen. Store magikern ”Tyora” är en skräckingivande magiker! 4-kombo drag: Hugg > Hugg > Hugg > ↓ + Hugg Unik trollformel: Sammon - Frigör en massiv kula som splittras. Alternativ: Två ytterligare skärmfilter för ditt nöje. Livmätaren har fem nivåer, medan återförsök kan sättas mellan 0 till oändligt. Konfigurera fritt dina föredragna tangenter för skot, auto-skott, hugg, eller magi. SCORE ATTACK: Detta nya läge har en bestämd svårighet och antal liv. Endast för seriösa utmanare! Skicka in dina rekord för att tävla mot spelare runt om i världen! Onlinerankningar kan ses från alternativ menyn.