The Pizza Delivery Boy Who Saved the World
”Titta där uppe! Det är en fågel? Det är ett flygplan? Nej, det är ett pizzabud med en extrastor peperoni- och korvpizza! Vi är räddade!” Det är inte lätt att försörja sig som pizzabud. Min chef är en idiot, mina kollegor tycker att jag är uråldrig för att jag är över 20 och kunderna … tja, låt oss säga att de kan vara rätt pikanta, rent av magstarka. Som de som inte ens kan sin egen adress. Eller killen på tolfte avenyn som öppnar dörren med ett stort leende … och inte en tråd på kroppen. Jag bryr mig inte om hur välpumpad du är mannen, det där är inte okej! Så när en skröplig typ dyker upp och påstår sig vara jag från framtiden ... Ja, då är det lätt att ignorera honom. … Tills det inte är det längre och jag plötsligt jagas av en organisation som är osunt fixerade vid kattexperiment. Men vi återkommer till det senare. Just nu är allt du behöver veta att din pizza ÄR på väg, så oroa dig inte, dessutom kommer den med en portion rättfärdighet som tilltugg. - Doug Rivers Det är Pizzabudet som räddade världen! En ny visuell roman av ett tidigare pizzabud som antagligen aldrig kommer att få jobba i pizzabranschen igen om hans chef får reda på att han gjort det här spelet.