Song of Horror
Den berömda författaren Sebastian P. Husher har försvunnit tillsammans med hela sin familj. Hans redaktör har skickat en assistent till hans hus för att leta efter honom - men han kom aldrig tillbaka... Dessa försvinnanden utlöser en rad händelser som snart avslöjar något fruktansvärt: ett namnlöst, mörkt väsen som kallas The Presence verkar vara ansvarigt. ETT OSTOPPBART VÄSEN Song of Horror erbjuder en dynamisk skräckupplevelse: dess antagonist, ett övernaturligt väsen känt endast som The Presence, styrs av en avancerad AI (artificiell intelligens) som anpassar sig till dina handlingar och beslut. Upplev outhärdlig rädsla när denna utomvärldsliga varelse svarar på ditt sätt att spela och jagar dig på oväntade sätt, vilket erbjuder en unik upplevelse för varje spelare och ett spelupplägg där spänningen byggs upp naturligt istället för att komma från skriptade sekvenser. 13 SPELBARA KARAKTÄRER Som spelare upplever du denna historia genom en varierad uppsättning karaktärer som är relaterade till historien på sitt eget sätt. Varje karaktär är unik och ger sin egen synvinkel till undersökningen, vilket gör att de närmar sig ledtrådar och objekt på olika sätt. Deras handlingar och beslut formar världen: några av dem kommer att veta mer eller mindre av vissa aspekter av historien; vissa kommer att vara mer effektiva mot övernaturliga manifestationer, men alla kan dö om The Presence får tag i dem - och döden är permanent. Om de dör måste du fortsätta historien med en annan karaktär och ta vid undersökningen så att deras död inte var förgäves. UTFORSKA DE MEST SKRÄMMANDE PLATSERNA En mystisk antikaffär, ett glömt kloster, ett övergivet mentalsjukhus... Varje plats i Song of Horror är inspirerad av genrens klassiker. Utforska och undersök dessa hemsökta platser för att samla ledtrådar och föremål som hjälper dig att lösa utmanande pussel, samtidigt som du utstår den plågsamma spänningen i spelets atmosfär.