Bloodstained: Ritual of the Night
Bloodstained: Ritual of the Night är ett gotiskt, sidoskrollande actionrollspel med skräckelement som utspelar sig i 1800-talets England. En övernaturlig kraft har tillkallat ett slott fyllt av demoner och kristallskärvor som bär på ofattbar magisk kraft. Ta rollen som Miriam, en föräldralös ärrad av en alkemists förbannelse som sakta förvandlar hennes kropp till kristall. För att rädda mänskligheten, och därigenom sig själv, måste Miriam kämpa sig igenom slottet och besegra trollkarlen Gebel. Samla, skapa och lås upp en mängd olika vapen och utrustningsföremål för att besegra de otaliga fienderna och helvetiska bossarna som väntar!