Felix The Reaper PC
Felix arbetar på Dödsministeriet och är kär i Jungfrun Betty från Livsministeriet. Han tror att han genom att ta sig till människornas värld som lieman på fältet, kommer att få träffa henne en dag. Därför har han tagit jobbet för att se till folk verkligen dör, och har lärt sig själv att dansa för att imponera på sitt livs kärlek. Eftersom Felix bara rör sig i skuggorna, måste han manipulera sin omgivning för att ta sig fram i världen. Som tur är kan en lieman som Felix vrida på solen och flytta omkring skuggande föremål, vilket gör det möjligt för honom att skapa de skuggvägar han behöver för att ta sig fram. Han gör det för att lösa äventyrliga intriger, som får människor att dö i enlighet med ministeriets planer. Varje nivå låser upp en stenhård version av sig själv för den strävande utföraren av ministeriets vilja. Du kan även samla in dödskallebedrifter som låser upp ytterligare prövningar med bonustid för den extremt påhittige ministerieanställde.