Uwaga: Aby skorzystać z zawartości tego dodatku, trzeba posiadać Train Sim World 2: Great Western Express, które nabywane jest osobno. Diesel Legends of the Great Western (Dieslowskie legendy w Great Western) oferuje zupełnie nową perspektywę z kabin maszynistów przeszłości. W czasach przed pociągami HST i Turbo rządziły pociągi Westerns oraz wielkie, tradycyjne pojazdy. Możesz zająć się obsługą tych dawno zapomnianych połączeń w Train Sim World 2. Kolekcja Great Western Express zawiera lokomotywy BR Class 52, Class 101 i Class 08. Wprowadza zupełnie nową rozgrywkę odwzorowującą wczesne lata 70. – z lokomotywami na szybkich liniach i spalinowymi zespołami trakcyjnymi na połączeniach podmiejskich. Można tu również znaleźć prace manewrowe i przeciąganie pustych wagonów w rejonie Old Oak Common. Dzięki wyborowi ciekawych scenariuszy i całkowicie oddzielnemu rozkładowi jazdy te połączenia z lat 70. powracają do życia.