Operacja: Złamane włócznie
Podczas tej emocjonującej operacji szybkiego reagowania znajdziesz się w skórze (i kapsułach desantowych) członków elitarnych Orbitalnych Oddziałów Desantowych (ODST), dla których wyskoczenie ze statku kosmicznego i wylądowanie pośród sił wroga to dobry sposób na rozpoczęcie dnia. W ramach misji wchodzących w skład Operacji: Złamane włócznie odkryjesz nowy plan Wygnańców, mający przeważyć szalę zwycięstwa w wojnie o kontrolę nad Arką toczącej się między Atrioxem a kapitanem Cutterem. Musisz pokonać przeważające siły wroga, żeby ocalić wszystkich na pokładzie Spirit of Fire. Dodatek Operacja: Złamane włócznie zawiera kampanię składającą się z dwóch misji.