Tuż pod powierzchnią ziemi, pod martwymi ulicami Nowosybirska, pułkownik Chlebnikow próbuje dotrzeć do domu, aby powitać Nowy Rok ze swoim synem, Kiryłem. Ludziom nie wiedzie się tu jednak zbyt dobrze: szlam pochłania kolejne tunele metra, ataki mutantów są coraz częstsze, a zapasy cennej „zielonki”, chroniącej ludzi przed skażeniem radioaktywnym, topnieją w oczach. Aby ktokolwiek zdołał przetrwać, dowództwo musi sięgnąć po drastyczne środki… W nowym liniowym wątku fabularnym gracze mogą prześledzić losy Chlebnikowa z ostatnich dni życia w Nowosybirsku, które rok później stara się odtworzyć pułkownik Młynarz. Można oczekiwać klasycznej rozgrywki fabularnej znanej z serii Metro, z zupełnie nową bronią, śmiercionośnym miotaczem ognia, klaustrofobicznymi miejscami i aż nazbyt dobrze znanym uczuciem budzącej dreszcz grozy.