Deep SilverStrzelanki
Przepustka sezonowa Metro Exodus będzie obejmować dwa duże dodatki fabularne do gry z zupełnie nowymi scenariuszami osadzonymi w świecie Metro. Zamiast Artema gracze będą mogli wcielić się w nową postać, jednego z członków Zakonu Spartan, jedynego Amerykanina na pokładzie Aurory — Sama. The Two Colonels — lato 2019 roku: tuż pod powierzchnią ziemi, pod martwymi ulicami Nowosybirska, pułkownik Chlebnikow próbuje dotrzeć do domu, aby powitać Nowy Rok ze swoim synem, Kiryłem. Sam's Story — początek roku 2020: Sam, żołnierz amerykańskich Marines, który przed wojną służył w moskiewskiej ambasadzie, od dawna marzy o powrocie do ojczystego kraju i ma nadzieję, że jego rodzina żyje. W ciemnych tunelach metra wydawało się to niemożliwością, jednak gdy Spartanie dowiedzieli się, że Moskwa nie jest jedynym miastem ocalałym po wojnie, ta nadzieja przestała wydawać się tak nierealna.