Przymierze w poszukiwaniu uzdolnionych wojowników sięga po nowych, nieoczekiwanych sojuszników. Mass Effect 3: Dzień Sądu dodaje siedem nowych broni, pięć nowych modyfikacji, dwa nowe elementy wyposażenia i sześć nowych zestawów postaci.