Karabinek bojowy CHL
Karabinek bojowy T-55 jest kolejnym stopniem w ewolucji karabinu plazmowego. Służył rozmaitym jednostkom piechoty w trakcie burzliwych konfliktów domowych Sangheili, które miały miejsce po wojnie Sprzymierzonych. Broń jest obecnie wyposażona w zwój modularny, wysoko osadzoną osłonę chłodzącą i wydłużoną lufę, co przyczynia się do większej skuteczności w terenie.Modyfikacja CHILL.