Europa Universalis IV: King of Kings Immersion Pack
Imperia i kultury, których historia sięga zarania cywilizacji, rozciągają się na obszarach Bliskiego Wschodu i stanowią bariery stojące na przeszkodzie ekspansji osmańskiej na tereny Azji i Afryki Północnej. Dzięki pakietowi King of Kings w grze Europa Universalis IV można poznać z nowej perspektywy trzy wspaniałe centra ludzkości – Kair, Konstantynopol i Isfahan. Oprócz nich dodane zostały nowe motywy historyczne, elementy zwiększające różnorodność rozgrywki i wciągające historie alternatywne, które odkryjesz, spisując na nowo początki historii współczesnego świata. Ten pakiet wzbogacający rozgrywkę wprowadza do gry Europa Universalis IV ponad 300 nowych misji, ponad 150 nowych wydarzeń i dziesiątki zmian dotyczących reform państwowych i stanów społecznych Cesarstwa Bizantyńskiego, sułtanatu mameluków, Persji i nie tylko. Europa Universalis IV: King of Kings wprowadza znaczące zmiany dotyczące: Persji: – Używaj sztuki i kultury perskiej, aby objąć strefą swoich wpływów królestwa ościenne. – Ponad 70 nowych misji narodowych. – Dostęp do wyjątkowych misji uzależnionych od obowiązującej religii państwowej – sunnizmu, szyizmu lub zaratusztrianizmu – a także do ośrodków reformacji i innych sposobów rozwijania wiary. – Nowe zestawy idei narodowych, wyjątkowe reformy państwowe, stany społeczne i agendy. Sułtanatu mameluków: – Ponad 30 nowych misji narodowych. – Nowe opcje dyplomatyczne, w tym eksport egipskiego zboża i promowanie hadżdżu. – Wyjątkowe reformy państwowe mameluków, kompanie najemników i przywileje dla stanów społecznych. – Możliwość narzucenia kultury zachodniej w Egipcie. Cesarstwa Bizantyńskiego: – Ponad 60 nowych misji narodowych. – Wyjątkowe reformy państwowe i przywileje dla stanów społecznych. – Nowy rodzaj poddanego – pronoja. – Ponad 50 nowych wydarzeń związanych z Bizancjum i 10 nowych decyzji. Wprowadzone zostają także zmiany dotyczące: – Armenii i Gruzji – dwóch królestw chrześcijańskich otoczonych rodzącymi się imperiami. – Arabii i Jemenu – mocarstw rywalizujących ze sobą na Półwyspie Arabskim, strzegących miejsc świętych islamu i szlaków handlowych do Indii. – Ardabilu – jednego z najważniejszych obszarów kultury irańskiej i kolebki współczesnej Persji/Iranu. – Ak Kojunłu i Kary Kojunłu – turkmeńskich mocarstw opierających się ekspansji osmańskiej przed zjednoczeniem Persji.