Europa Universalis IV: Art of War
Paradox Development Studio podnosi stawkę w najnowszym, czwartym rozszerzeniu gry Europa Universalis IV – The Art of War. Poświęcone wojnie trzydziestoletniej i napięciom pomiędzy kościołem a władzą rozszerzenie zawiera ulepszony mechanizm rozgrywki, w którym działania wojenne stanowią kluczowy element Twojej walki o dominację. Udoskonalony system walki na morzu oraz pełna kontrola nad wojskami oznaczają, że tylko Ty odpowiadasz za chwalebne zwycięstwo lub sromotną porażkę. Czy zdołasz zatriumfować samodzielnie, czy też zdasz się na potencjał militarny Twoich sojuszników? To od Ciebie zależą losy i trwałość imperium, któremu przewodzisz. Główne cechy: Wojna trzydziestoletnia: Wyjątkowe mechanizmy i wydarzenia opracowane z myślą o konflikcie religijnym, który spustoszył Europę. Epoka Napoleona: Stań na czele lub przeciwko rewolucji i formuj zupełnie nowe państwa zależne na mapie świata ukształtowanej przez Twoje zwycięstwa. Walcz na lądzie lub morzu: Urządzaj wypady podczas oblężeń, przekazuj zarządzanie okupowanymi terenami towarzyszom broni i wyznaczaj cele poddanym oraz sojusznikom. Teraz możesz jednym kliknięciem ulepszać całe floty, zawieszać ich aktywność w celu minimalizacji kosztów utrzymania i wydawać im rozkaz automatycznego transportowania wojsk. Kolumny marszowe: Posłuż się wasalami jako tarczą powstrzymującą wroga. Ograniczysz co prawda wpływy z podatków, ale w zamian zwiększysz swój potencjał obronny. Doskonalsza dyplomacja: Sprzedawaj zbędne statki, walcz za casus belli swoich poddanych, wypowiadaj wojny w obronie buntowników w innych państwach i wykorzystaj nowe opcje pokojowe. Ulepszenia rozgrywki: Formuj całe armie jednym kliknięciem i rozwiązuj oddziały, których nie będziesz dłużej używać. Darmowe funkcje zawarte w łatce: Zupełnie nowe mechanizmy buntów, lokalna autonomia na poziomie prowincji, nowy system kardynałów katolickich, nowe mechanizmy reformacji i nowy wygląd mapy.