W ogarniętej wojną Azji Południowo-Wschodniej grupa indonezyjskich naukowców pracowała w tajemnicy nad ludzkim wirusem o przeznaczeniu bojowym. Coś jednak poszło nie tak i zakażone wirusem małpy wydostały się z ośrodka, by następnie rozpierzchnąć się po pobliskiej dolinie. Incydent nie uszedł uwadze wywiadów obu stron konfliktu, które wysyłają na miejsce żołnierzy celem przejęcia wyników badań. Zapuść się w gęstą dżunglę i walcz w dolinie, gdzie znajdziesz między innymi medyczny ośrodek badawczy, starodawną świątynią i ogromny wodospad. Z uwagi na ukształtowanie terenu główną rolę pełni tu piechota, a zwycięstwo zapewniają szybkie i zwrotne pojazdy takie jak łodzie hybrydowe i quady. Ostateczny kształt mapy Operacja Wirus to efekt komentarzy i sugestii fanów Battlefield 4, a także głosowań z ich udziałem. Jesteście gotowi przelewać krew w dżungli?