Islands of Wakfu to przygodowa gra akcji, osadzona w świecie dobrze znanych gier MMORPG: DOFUS i Wakfu. Kluczem fabuły jest wzajemne uzupełnianie się dwóch głównych postaci: młodej Eliatropki Nory oraz jej brata-smoka, Efrima. Nora znakomicie walczy wręcz, używając pięści, nóg, ataków kombinacyjnych i sztuk walki. Efrim to celny strzelec, obdarzony zdolnością latania. Wdychają i wydychają Wakfu, żyją wśród kwiatów Wakfu i zbierają miód Wakfu, za który można otrzymać ulepszenia dla obu postaci. Można sterować też trzecim bohaterem, Dziobakiem, aby zbierać przedmioty, oddziaływać z otoczeniem i odnajdować tajne przejścia.