Heretic: Shadow of the Serpent Riders
Heretic: Shadow of the Serpent Riders to pierwszoosobowa strzelanka z rzucaniem zaklęć w klimatach mrocznego fantasy, stworzona przez Raven Software i wydana przez id Software w 1994 roku. Ta pierwsza odsłona serii Heretic/Hexen zawiera oryginalną podstawową wersję gry Heretic oraz rozszerzenie Shadow of the Serpent Riders. Fabuła Trzej bracia zwani Wężowymi Jeźdźcami wykorzystali swoją potężną magię, aby opętać i spaczyć siedmiu królów, pogrążając świat w wojnie i chaosie. Jednak ich wpływom oparła się rasa elfów zwanych Sidhe, przez co okrzyknięto ich heretykami. W obliczu nieuchronnej klęski, starsi Sidhe poświęcili siebie i stolicę elfów, aby zniszczyć siedmiu królów i ich armie. Wcielasz się w jednego z niewielu ocalałych elfów i wyruszasz, by zemścić się na tych, którzy zabili twoich przyjaciół, rodzinę i całą rasę. Cechy gry – Poznaj wyjątkowy świat w klimatach mrocznego fantasy oraz jego historię. – Wybierz jedną z siedmiu bezbożnych broni, wśród których znajdziesz ognistą buławę i piekielny kostur. – Użyj zaklętych artefaktów, aby wyzwolić nieziemskie zaklęcia. – Przemierzaj świat gry ze znajomym lub walcz z nim w krwawym trybie deathmatchu.