S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl to trudna, przygodowa strzelanka z elementami przetrwania, osadzona w mrocznym, otwartym świecie sci-fi. Szukaj wyposażenia i zasobów, poluj na cuda i podejmuj ciężkie decyzje, by przeżyć i utorować sobie własną ścieżkę przez czarnobylską strefę anomalną. ZONA Tysiące poszukiwaczy przygód z całego świata właśnie tutaj zacznie swoje nowe życie – w tajemniczej i niebezpiecznej czarnobylskiej zakazanej zonie. Dołącz do nich i rozpocznij własną wędrówkę przez ogromny, klimatyczny, otwarty świat pełen niebezpieczeństw i tajemnic. Poznaj mroczne sekrety drugiej katastrofy, poluj na mutanty i badaj niebezpieczne anomalie w poszukiwaniu cennych artefaktów. Czy twoje umiejętności i odwaga wystarczą, by pokonać anomalne i zagrożenia ze strony innych ludzi, czy też staniesz się jednym z wielu, którzy stracili życie w zonie? HISTORIA Zona skrywa setki tajemnic i tysiące historii, a ujawnia je tylko najodważniejszym i najlepszym. Zaczynasz jako samotny stalker, który eksplorując unikalny post-apokaliptyczny świat, musi zdecydować, kto dostanie kulkę, a komu warto pomóc. Podejmując decyzje, nie zapominaj – wiele twoich wyborów i działań będzie miało konsekwencje, czasem bardzo nieoczywiste. Zostań wybawcą i wiernym przyjacielem, postacią ze stalkerskich legend opowiadanych przy ognisku albo wykonuj trudne, ale opłacalne misje dla władców zony – tu możesz być kimkolwiek chcesz, nawet sobą. NIEBEZPIECZEŃSTWO Bandyci, najemnicy, przedstawiciele służb, samotni stalkerzy, różne frakcje i mutanty... Świat S.T.A.L.K.E.R. 2 : Heart of Chornobyl jest pełen drapieżników, którzy tylko czyhają na twoje łupy albo na samego ciebie. Analiza zachowań wrogów i odpowiednie dobranie taktyki do każdego przeciwnika to jedyny sposób, aby wygrać, lub przynajmniej wyjść z walki w jednym kawałku. Nigdzie nie jest bezpiecznie, ponieważ twoim głównym wrogiem jest sama zona, która może wystawić cię na próbę w najbardziej nieoczekiwanym momencie. AKCJA Zona stała się doskonałym czarnym rynkiem dla broni z całego świata. W arsenale stalkera może znaleźć się ponad 30 różnych rodzajów broni palnej. Dzięki pomysłowości i zdolnościom rusznikarzy można je jeszcze dodatkowo modyfikować i rozwijać ich śmiercionośne możliwości. Opracuj własny styl walki, wybierz najbardziej efektywną broń i dostosuj ją do swoich upodobań – tak uzyskasz maksymalną przewagę taktyczną. Pewien mądry stalker powiedział: najgroźniejszą bronią nie jest twój pistolet, ale twoja odwaga, nieustępliwość i błyskawiczny refleks. Pamiętaj te słowa na swojej drodze do Serca Czarnobyla! Niektóre funkcje gry, takie jak modyfikacje, mogą nie być dostępne dla kont dzieci na platformie Xbox. Zgodnie z jej regulaminem dziecko to każdy użytkownik poniżej 13. roku życia, chyba że lokalne prawo mówi inaczej.