Ervaar het levendige regionale en forensenverkeer aan boord van moderne, bekende treinen met Train Sim World: Hauptstrecke Rhein-Ruhr. Stuur je treinen over een spoorwegnet dat is weergegeven zoals het vandaag de dag is, compleet met beide routes tussen Essen en Bochum, gebruikt door verschillende treinen en diensten. Elk station, sein en kilometerpaal, in voortreffelijk detail gereproduceerd, voelt zo echt dat je ze bijna kunt aanraken. Het is jouw taak om passagiers te vervoeren over de altijd drukke Hauptstrecke Rhein-Ruhr-lijn van Deutsche Bahn. Beheer de complexiteiten van het aanhouden van de dienstregeling en het tijdig en op een veilige en comfortabele manier oppikken en afzetten van passagiers. Of je nu bestuurt, meerijdt of de actie gadeslaat: je ervaart alle bezienswaardigheden en geluiden van een drukke forenzenlijn.