Let op: Voor de volledige ervaring, bevelen we aan dat je Train Sim World 4: ScotRail Express bezit, welke afzonderlijk gekocht kan worden. De Class 158 werd ontworpen om het netwerk van British Rail te moderniseren en behoorde tot het hogere segment van de nieuw geïntroduceerde 'Sprinter'-treinstellen; bestemd voor regionaal expresverkeer dankzij het comfortabelere interieur en de hogere topsnelheid. Hoewel de Class 158 synoniem zou worden met regionale diensten in het hele VK, ging de vloot eerst in Schotland in dienst. Vandaag de dag maakt ScotRail nog steeds veel gebruik van de Class 158, die door de jaren heen is aangepast en gemoderniseerd. In Train Sim World 4 vult de Class 158 de ScotRail-vloot aan met dienstregelingen en scenario's op zowel de Edinburgh - Glasgow-lijn als de Fife Circle. Voer diensten uit vanuit Glasgow Queen St en werk aan de Firth of Forth-operaties.