Let op: Voor de volledige ervaring raden we het bezit aan van Train Sim World 4 Compatible: Hamburg - Lübeck, welke afzonderlijk gekocht kan worden. De DB BR 218 was het toppunt van diesel-hydraulische technologie uit de jaren 1960 en werd in heel Duitsland bekend om zijn vermogen om zowel als universele passagiers- als goederentreinlocomotief te fungeren. Er werden er bijna 400 geproduceerd. Ondanks hun leeftijd blijft de veelzijdigheid van de BR 218 ervoor zorgen dat ze tot op de dag van vandaag in gebruik zijn. Velen worden nog steeds ingezet om treinen buiten de bovenleidingen te laten rijden, of als extra reserve. Particuliere bedrijven hebben ook BR 218's aangeschaft om ermee te opereren en ze te leasen. In Train Sim World 4 komt de DB BR 218 in actie op de lijn Hamburg - Lübeck. Bestuur deze locomotief in trek-duw configuratie met klassieke n-Wagens of neem extra Dosto-passagiers- en goederentaken op je. Als bonus is de Maintalbahn dienstregeling gameplay ook beschikbaar, waarbij gebruik wordt gemaakt van de BR 218 en Hamburgs Dostos.