SteamWorld Build Mechanized DLC
Maak kennis met je nieuwe, onmisbare metgezel: de Mech! Benut zijn krachtige til- en stootvaardigheden om blokken te verplaatsen en korte metten met allerlei vijanden in je mijn te maken. Verken nieuwe mijnen met nieuwe puzzels, bouw een nieuw gebouw voor je nieuwe vrienden en kom oog in oog te staan met nieuwe spannende vijanden die je voor altijd spijt willen laten krijgen dat je aan het graven bent geslagen. Zodra je de Mech hebt opgegraven, gaat hij met je mee en helpt hij je om van de planeet te ontsnappen. Als voormalige beheerders van deze mijnen, achtergelaten door de beschaving die hier ooit woonde, komen ze goed van pas om puzzels op te lossen door blokken te duwen, te trekken en op te tillen. Hun brute kracht komt ook handig uit in je strijd tegen de Abominations, een afschuwelijke vijand die je verdedigingen sloopt als je niet oppast. Nieuw stadsgebouw: het Mech-centrum Dit gebouw biedt de speler toegang tot unieke upgrades waarmee de Mech je beter kan helpen tijdens verkenningstochten. Dit doen ze door blokken op te ruimen en op te tillen, maar de upgrades geven hem ook extra kracht om de steeds gevaarlijkere bedreigingen te verslaan die onder de grond op de loer liggen. Nieuw vijand: de Abomination Ze patrouilleren in de duisternis, dus pas op welk pad je door de Crackling Depths graaft. Ze stormen met bosjes uit holen, dus maak er snel korte metten mee voordat ze je overrompelen. Nieuwe blokken en puzzelfuncties 26 nieuwe mijnfuncties, waaronder blokken, machinevoorwerpen en items om je mijn mee te beheren.