RIOT - Civil Unrest is de langverwachte realtime, strategische rellensimulator die de speler midden in enkele van 's werelds meest explosieve conflicten plaatst. Campagnes zijn onder andere: Indignados (Spanje), Arabische lente (Egypte), Keratea (Griekenland) en NoTAV (Italië). 17 scenario's bestaande uit één level, waaronder Rome, Oakland, Parijs, Londen en Oekraïne. De bedenker van RIOT - Civil Unrest, Leonard Menchiari, heeft persoonlijk rellen ervaren bij de NoTAV-protesten in Italië. Hij creëerde het spel om de verhalen en de gevoelens tijdens deze conflicten te vertellen. Wat maakt dat het menigte zich met zoveel woede en agressie gedraagt? Hoe voelen politieagenten, vaak in de minderheid, zich tijdens het conflict? RIOT - Civil Unrest biedt de speler de gelegenheid om de strijd van beide kanten te ervaren; een strijd waarbij er geen echte winnaars zijn. Wie zit goed en wie zit fout? Ervaar RIOT - Civil Unrest en trek je eigen conclusies.