Modus Uithoudingsvermogen
Alleen in de wildernis moet Lara eten zoeken, plunderen, dingen zelf maken en overdag de keiharde elementen van de natuur, maar ook 's nachts de dodelijke dreigingen van vijanden (zowel menselijk als dierlijk) zien te overleven. Dit is haar ultieme vrouw-versus-wildernis-test om de grenzen te verleggen van hoe lang ze het kan uithouden in dit barre, genadeloze landschap. Voor vuur is brandstof nodig, de koude kan genadeloos toeslaan, voedsel herstelt de gezondheid, maar alles moet worden gevangen, verzameld of gemaakt. Je begint met niets en je moet alles vinden. Daag je vrienden uit voor de langste overlevingsslag en strijd om de bovenste plaats in het klassement voor de titel van Ultieme overlever. Inclusief een nieuwe outfit en een nieuw wapen.