Koude Duisternis Ontwaakt
Er is iets gebeurd in een verlaten onderzoeksbasis voor wapens die tijdens de Koude Oorlog buiten gebruik is gesteld. Een mysterieuze aandoening verspreidt zich door de Siberische wildernis en verandert mensen in bloeddorstige en gewetenloze moordmachines. Lara moet steeds gevaarlijkere golven van deze geïnfecteerde tegenstanders overwinnen, hun materiaal doorzoeken en extra uitrusting maken. Het is doden of gedood worden in deze gevechtsmissie. Vecht voor je leven tegen nieuwe vijanden en voltooi nieuwe uitdagingen, terwijl je een manier moet zien te vinden om deze naderende catastrofe te stoppen of zelfs terug te draaien. Bevat de Oesjanka-outfit, waarmee Lara minder schade oploopt door contactaanvallen, het verwoestende Hamer van Thor-jachtgeweer en het Koude Duisternis Ontwaakt-kaartpakket met meer dan 15 nieuwe expeditiekaarten.