Dragon Age: Origins - Helm der diepten
Volgens een legende van de dwergen van het Legioen der Doden ontdekte een commandant van het Legioen drie eeuwen geleden het lichaam van een legionair, wiens helm was gegraveerd met lyrium. Hij pakte de helm en stierf een nobele dood... jaren later werd zijn lichaam door een andere commandant gevonden--enzovoort, generaties achter elkaar.