Boemannen bestaan en ze leven onder je bed. Ze zitten in je kamer en in je hoofd. Ze zitten in je dromen en dromen zijn soms geen bedrog. Freddy Krueger kent de ware betekenis van rondspoken. De ware betekenis van iemand in dat droomstadium duwen waar je niet helemaal zeker bent of je slaapt of dat je wakker bent, of dat je leeft of dat je al met één been in het graf staat. Sommigen zullen zich meer tegen de slaap verzetten dan anderen, zoals jonge Quentin, die terug wordt gestuurd naar de plek waar Freddy kennis maakte met wraak. Terug naar Badham Preschool. Wie had gedacht dat dromen echt pijnlijk kunnen zijn? Die echte, fysieke pijn toebrengen? Angst en pijn, afkomstig van een getergde ziel, op zoek naar wraak voor een straf die hij verdiende. Freddy Krueger zal je altijd bij blijven, of je nu slaapt of wakker bent. A Nightmare on Elm Street is een hoofdstuk voor Dead by Daylight. Het bevat een nieuwe moordenaar, een overlevende en een kaart.