Buildings Have Feelings Too
Old Pete, “The Dock Yard”, wordt gesloopt. Hij is de eerste van zijn groep vrienden die gaat. Het was onverwacht en iedereen maakt zich zorgen. Van bakstenen gemaakt zijn, betekent niet dat je niet je eigen dingen hebt om je zorgen over te maken. Deze bijeengeraapte groep vrienden was hier al vanaf het begin, toen het echt een stad begon te worden. Met hen brachten ze industrietitanen, honderden banen en honderden huizen mee. Maar de linnenfabriek heeft dit jaar niet veel textielbestellingen binnengehaald, het pakhuis verloor weer een contract van de naburige stad en de Oude Bank heeft geldproblemen. Er is iets mis. Er is verandering op komst. Wat als zij de volgende zijn? Gelukkig ben jij, het Hulphotel, er om te helpen en iedereen gerust te stellen dat alles goed komt. Maar wat begint als kleine klusjes, leidt uiteindelijk tot meer problemen, omdat de geschiedenis sneller gaat dan je kunt bijhouden. Buildings Have Feelings Too! is een spannend nieuw stadsmanagementspel over gebouwen en de stad waarin ze wonen. Stel je eens een stad voor waarin gebouwen kunnen rondlopen en met elkaar kunnen praten. Elk gebouw heeft zijn eigen ambities, hoop en angsten. Meestal proberen ze gewoon goed met elkaar om te gaan en de dag door te komen. Laat je stad uitgroeien tot een bruisend grootstedelijk centrum met een scala aan winkels, kantoren, uitgaansgelegenheden en voorzieningen om je gebouwen te laten bloeien; of riskeer dat ze voor altijd worden gesloopt.