Ervaar de drukste spoorlijn van Amerika en de bedrijvigheid en uitdagingen van spoorwegen in New York City in Train Sim World: Long Island Rail Road! De befaamde 'LIRR' rijdt 24/7 en vervoert dagelijks ruim 350.000 forenzen. Je bestuurt de moderne LIRR M7 EMU’s om de treinen in en uit New York City en over Amerika’s drukste knooppunt bij Jamaica, New York te laten rijden. De Long Island Rail Road-route beschikt over alle drie belangrijke stations van LIRR in de regio New York: Penn Station, Atlantic Terminal en Long Island City. De route strekt zich oostwaarts uit tot Hicksville en omvat het fascinerende Hempstead Branch. Jouw taak is om forenzen uit de regio New York naar 26 LIRR-stations te vervoeren. Stel je de uitdagingen voor terwijl je over de drukke hoofdlijn van LIRR navigeert. Of je nu een LIRR M7 bestuurt, meerijdt of het spektakel bekijkt van naast het spoor; ervaar alle bezienswaardigheden en geluiden van Amerikaanse forenzenspoorwegen op zijn bedrijvige best.