Let op: Long Island Rail Road is vereist als afzonderlijke aankoop om de content van deze add-on te gebruiken. Eind jaren 60 en begin jaren 70 kocht Long Island Rail Road uit New York 770 M1 EMU's, gebouwd door Budd en General Electric. De M1's, oftewel Metropolitans, werden direct de werkpaarden van de elektrische operaties van de LIRR. Met een uitbreiding van zijn activiteiten en meer elektrisch spoor keerde LIRR met MTA in 1984 tot 1986 terug naar Budd voor 174 vergelijkbare M3 EMU's. De M3-wagons van LIRR hebben een lengte van 26 meter en zijn gemaakt van roestvrij staal. De wagons lopen op gelijkstroom van LIRR's drierailsysteem en worden aangedreven door vier tractiemotoren met 160 pk. De veelzijdige EMU's, gebouwd in 'getrouwde paren' van 2 wagons, rijden met snelheden tot 129 km/u op de LIRR. Bestuur een spoorwegklassieker uit de 'Big Apple' met de M3 EMU van LIRR voor Train Sim World!