Surviving the Aftermath: Shattered Hope
"De maan is uiteengespat. Gebroken. Verdwenen in de immense ruimte boven planeet aarde. De overlevenden zijn hun baken van hoop in de hemel kwijt en overgeleverd aan een nieuwe, catastrofale leegte in 'Shattered Hope', de nieuwe uitbreiding voor Surviving the Aftermath. Gebruik de fragmenten van de maan in je voordeel en blijf hoop houden om te overleven. Belangrijkste kenmerken Gebruik de val van de maan in je voordeel met het nieuwe mechanisme Building Boost De maan is uiteengespat. De fragmenten zijn op aarde neergestort en hebben vernielingen, maar ook afzettingen van maansteen achtergelaten. Verfijn maanfragmenten om maanstof te krijgen, waarmee je tijdelijk de productie van je gebouwen kunt verhogen. Dit nieuwe mechanisme dat een gebouw verbetert, heet Overtime. Blijf hoop houden en vier feest! Hoop is een nieuwe algemene waarde die afneemt na verloop van tijd en wanneer er rampen plaatsvinden. Als deze waarde lange tijd te laag is, wordt er een nieuwe toestand geactiveerd die Anguish heet. Als je hier niets aan doet, kunnen je kolonisten vijandig worden. Blijf dus hoop houden door feesten te organiseren op het nieuwe kolonieplein! Nieuwe productieketen: zorg voor je kolonisten! Als kolonisten Anguish ervaren, kun je een traumacentrum bouwen waar ze kunnen genezen. Met een nieuw medicijn dat Antistress heet kunnen ze sneller herstellen. Je maakt het medicijn door ruwe grondstoffen te verbouwen op de paddenstoelenboerderij, en die te verfijnen in de medicijnenhut."