Super Meat Boy Forever
Super Meat Boy Forever speelt zich een paar jaar na de gebeurtenissen in Super Meat Boy af. Meat Boy en Bandage Girl zijn al een paar jaar gelukkig zonder Dr. Fetus en ze hebben nu een schattige baby, Nugget genaamd. Nugget is het zonnetje in huis en betekent alles voor Meat Boy en Bandage Girl. Op een dag, toen onze helden aan het picknicken waren, werden ze beslopen en bewusteloos geslagen met een schep door Dr. Fetus, die daarna Nugget ontvoerde. Toen onze helden bijkwamen en ontdekten dat Nugget weg was, wisten ze achter wie ze aan moesten. Ze stroopten hun mouwen op en besloten niet te stoppen voordat ze Nugget terug hadden en Dr. Fetus een belangrijke les hadden geleerd. Een les die alleen met stompen en schoppen kan worden geleerd. De uitdaging van Super Meat Boy is terug in Super Meat Boy Forever. De levels zijn bruut, de dood is onvermijdelijk en elk level dat je voltooit levert veel voldoening op. De spelers rennen, springen, stompen en schoppen zich een weg door vertrouwde omgevingen en volledig nieuwe werelden. Wat is nog beter dan Super Meat Boy Forever een keer uitspelen? Het antwoord is simpel: Super Meat Boy Forever meerdere keren doorspelen, elke keer met nieuwe levels. De levels worden willekeurig gegenereerd en elke keer dat het spel wordt voltooid verschijnt de mogelijkheid om opnieuw te spelen en wordt er een volledig nieuwe ervaring gegenereerd met andere levels, met hun eigen unieke geheime locaties. We hebben eigenhandig letterlijk duizenden levels gemaakt die de spelers kunnen overwinnen. Je kunt Super Meat Boy Forever meerdere keren van begin tot eind spelen zonder dat je ooit een level twee keer ziet. Het is een technisch hoogstandje en een briljant voorbeeld van wat er gebeurt als je de logische grenzen van game-ontwerp en -productie negeert. Er worden geen Oscars uitgereikt aan games, maar dat komt nog wel als Super Meat Boy Forever de beste film van 2020 en 2021 wordt! Ons verhaal voert Meat Boy en Bandage Girl door meerdere werelden op zoek naar hun lieve kleine Nugget, met prachtig geanimeerde filmpjes en muzikale begeleiding waarbij Citizen Kane verbleekt tot een reactievideo op het uitpakken van een slee. De spelers zullen lachen en huilen en misschien komen ze er uiteindelijk wel als betere mensen uit. Oké, dat laatste zal wel niet, maar weet je hoe moeilijk het is om marketingteksten te schrijven?