De saga van Sonic 4 gaat verder, nu Sonic met Tails wordt herenigd in een gloednieuw spel waarin je moet samenwerken!Na de gebeurtenissen in Episode I is Metal Sonic terug van weggeweest om een formidabel bondgenootschap te sluiten met Dr. Eggman! Om deze nieuwe dreiging het hoofd te bieden en de wereld te redden, moet Sonic de hulp inroepen van een oude vriend! Laat je bijstaan door Tails, gebruik ingenieuze combo's en race door vier gloednieuwe zones om een eind te maken aan hun boosaardige plannen!Speel alleen of lokaal (en online) met een vriend, in een evolutie van de collaboratieve gameplay van Sonic! Gebruik de allesverwoestende gezamenlijke aanvallen en combo's van Sonic en Tails om het op te nemen tegen de verenigde strijdmacht van Metal Sonic en Dr. Eggman.Episode II bevat een gloednieuwe game-engine, die zorgt voor vernieuwde fysica en een originele grafische stijl terwijl je door vier unieke zones en een nieuwe speciale stage racet.BONUS! Eigenaars van Episode I en II krijgen toegang tot Episode Metal, met exclusieve levels en een speelbare Metal Sonic.