De Black Arks zijn aangekomen! In Mass Effect 3: Retaliation stuurt Harbinger een nieuwe golf van terreur het heelal in: de Collector-legioenen! Vecht tegen deze gloednieuwe vierde vijandelijke factie en versterkingen van bestaande facties, zoals de Cerberus Dragoon en de Geth Bomber. Strijd in gevaarlijke omgevingen op de oorspronkelijke zes gamemaps en behaal de overwinning met nieuwe soorten munitie, uitrustingsstukken, kits voor de turians en volus, en Collector-wapens!