Deep SilverSchieten
De Metro Exodus Expansion Pass bevat twee stuks verhaal-DLC voor de game, met compleet nieuwe avonturen in de wereld van Metro. Dit keer kijk je niet door Artyoms ogen, maar kruip je in de huid van een gloednieuw personage en stap je in de schoenen van de Spartan Ranger Sam, de enige Amerikaan van de Aurora. The Two Colonels – zomer 2019: vlak onder het aardoppervlak, onder de dode stad Novosibirsk, is kolonel Khlebnikov op weg naar huis om zijn zoon Kirill te zien op nieuwjaarsavond. Sam’s Story – begin 2020: Sam, een Amerikaanse marinier die in de ambassade in Moskou was voor de bommen vielen, droomt al tijden van een terugkeer naar zijn thuisland. Wie weet treft hij zijn gezin er in goede gezondheid aan. Het leek een onmogelijke gedachte in de duistere tunnels van de metro, maar toen de Spartans ontdekten dat Moskou niet de enige stad was die de oorlog had overleefd, begon de hoop toch weer te leven.