METAL GEAR ONLINE EXPANSION PACK "CLOAKED IN SILENCE"
‘Cloaked in Silence’ is nieuwe downloadbare content die drie nieuwe kaarten en een nieuw multiplayer personage, Quiet, toevoegt aan de online spelervaring: CORAL COMPLEX: Een speciale Motherbase-omgeving waarmee spelers toegang krijgen tot hoge torens en opslagcontainers en andere interne gebieden kunnen gebruiken voor tactisch voordeel. Coral Complex is een mix van open gebieden en veel mogelijkheden om je te verschuilen. RUST PALACE: Het Rust Palace in Afghanistan is een groot gebouw met meer verdiepingen. Doordat het een bouwvallige ruïne is, biedt deze niet veel dekking en bevinden zich binnenin veel stoffige kamers en hoge posities voor sluipschutters. AZURE MOUNTAIN: Een vlakte onder de hete Afrikaanse zon. Een klein groepje gebouwen biedt weinig dekking, omdat er alleen maar vervallen muren staan en er zich slechts her en der wat bosjes bevinden rond de massieve rotsformatie die de Cradle of Spirits wordt genoemd. Quiet, een bevriend personage in METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN. Quiet is een legendarische sluipschutter die zeer trefzeker is met een geweer, zich uiterst snel voortbeweegt en het unieke vermogen heeft om over hoge obstakels heen te springen waar een speler normaal gesproken een ladder moet gebruiken. Ze kan zich tijdens een sprint ook even in een mantel hullen voor een snelheidsboost.