Hunt: Showdown - From the Wilds
Deze DLC bevat twee legendarische jagers, twee legendarische wapens en een legendarisch hulpmiddel: - Open Season (Springfield 1866 Marksman) - Trail Marker (Caldwell Conversion Uppercut Precision) - Hart's Hope (Regeneration Shot) De sterkste herinnering die Robert Hogen en Laura Merrill delen is er een aan rook. Ze waren neef en nicht met families die samen leefden in een bouwvallige hoeve in de Rockies. Op een nacht werden ze wakker door vuur en chaos. Merrill strompelde de deur uit, waar ze Hogen angstig ineengedoken zag zitten terwijl een schreeuwende figuur gehuld in vlammen weg waggelde de bossen in. Ze konden alleen maar toekijken hoe het vuur alles en iedereen die ze kenden verslond. Ze vertrouwden alleen elkaar en deden wat ze konden om zich te vestigen op de puinhopen van de hoeve. Hun inspanningen leken gedoemd om te mislukken. Het paar was uitgehongerd toen bergman Thomas Bridge op hun nederzetting stuitte. Uit medelijden bleef hij bij hen, voedde hen en liet hij hen zien hoe ze konden overleven in de wildernis. Het paar leerde snel en floreerde onder de uitleg van Bridge. Hij introduceerde ze ook bij de lokale inheemse pelsjagers. Toen hun vaardigheden die van hem overtroffen, besloot hij dat ze klaar waren om zelf te overleven. Op een ochtend werden ze wakker en ontdekten ze dat hij was verdwenen. In het begin deden ze het heel goed en scoorden ze heel veel vachten. Maar andere pelsjagers wilden de geheimen roven van hun rijke jachtterrein. Rijke mannen uit het oosten eisten de landen van het bos op en stuurden bewapende desperado's om de pelsjagers te verjagen. De twee vochten terug. Maar toch, het was bijna een opluchting toen ze een telegram kregen van Bridge tijdens een reis naar de stad om hun spullen te verkopen. Hij was naar Louisiana gegaan om op een nieuw soort prooi te jagen en had jagers nodig die hij kon vertrouwen om hem te dekken. Daarnaast had hij mogelijk aanwijzingen over wat er was gebeurd tijdens de nacht van de brand lang geleden. Nadat ze hadden verzilverd wat ze hadden gevangen, ging het paar op pad naar het zuiden. Ze wisten niet wat hen te wachten stond, maar ze wilden gehoor geven aan de oproep van hun adoptievader.