Hunt: Showdown 1896 - Lonely Howl
Deze DLC bevat 1 jager, 2 wapens en 1 hulpmiddel: - Lonely Howl (jager) - Ripper (Pax Claw) - Stalker's Snarl (jachtboog) - Rawhide (boksbeugel) Beesten tot op bot gevild, de stank van kokende ingewanden en de roestige geur van bloed dat uit de schoon gesneden aderen druppelt; dit waren de eerste beelden die in Leonel Frisk's jonge geest gebrand werden, en ze maakten iets verschrikkelijks in hem wakker: Een onnatuurlijke zucht naar geweld. Als zoon van gerespecteerde wolvenjagers in Kansas zag hij zijn moeder en vader de beesten besluipen, opjagen en voor zijn jeugdige ogen ontdoen van hun ingewanden. Met elke prooi die in hun huis geslacht werd, groeide de rode waas en vertroebelde zijn geest met bloederige dromen. Toen hij zijn eerste kleine prooi in zijn karmozijnrode handen hield onder het zilverachtige licht van de volle maan, huilden de wolven als om zijn overgangsritueel te vieren, zich niet bewust van de onheilige bloeddorst die in zijn hart brandde, en onwetend van het bloedvergieten dat hij onder hen zou veroorzaken. Het waren de wolven - niet zijn vader - die Frisk leerden jagen. Frisk was jaloers op hun woeste aard en jachttalent en wilde zich bewijzen door de alfawolf uit te schakelen met de Caldwell Pax die hij van zijn vader had gekregen. Toen dit gelukt was, tooide hij zichzelf met de huid van de alfa en zijn Caldwell met de bloedige slagtand uit zijn muil, en probeerde hij zijn eigen vader in het hart te steken. Hij zou het machtigste roofdier in de wijde omtrek worden. Maar ondanks dat hij de alfa van het woud had verslagen, kon hij zijn vader niet verslaan, en zo verdween Frisk in de nacht, met alleen de Caldwell van zijn vader en een jachtboog. Zijn bloeddorst leidde hem naar Louisiana, waar hij bleef jagen, onwetend dat elke beweging door schaduwen werd gevolgd; schaduwen die jagers in de Bayou later zouden kennen als Dire Wolf en Luna Wolf, schaduwen die hij ooit moeder en vader had genoemd. Als een eenzame wolf luisterde hij naar zijn instincten en verliet de ene roedel voor de andere, zijn menselijke aard en de woorden van zijn vader vergetend: "Een wolf die zijn roedel verlaat, wordt een bedreiging."