Heretic: Shadow of the Serpent Riders
Hexen: Beyond Heretic is een magische first-person shooter met een dark fantasy-thema. De game is ontwikkeld door Raven Software en uitgegeven door id Software in 1994. Het is de eerste game uit de Heretix/Hexen-reeks en bevat de originele basisgame en de uitbreiding Shadow of the Serpent Riders. Verhaal Drie broers, die de Serpent Riders worden genoemd, hebben met hun krachtige magie de zeven koningen gecorrumpeerd en het rijk in oorlog en chaos gestort. De Sidhe-elfen kwamen in opstand en werden als ketters gebrandmerkt. Aangezien ze de oorlog dreigden te verliezen, offerden de Sidhe-oudsten zichzelf en de elfenhoofstad op om de zeven koningen en hun legers te vernietigen. Als een van de weinige overlevende elfen ga je op zoek naar wraak op degenen die je vrienden, je familie en je hele ras hebben afgeslacht. Kenmerken - Stort je in een dark fantasy-wereld en geniet van het unieke verhaal. - Kies uit zeven goddeloze wapens, waaronder de Firemace en de Hellstaff. - Gebruik magische artefacten om onaardse spreuken te ontketenen. - Ga samen met vrienden op avontuur of neem het tegen ze op in een bloedige deathmatch.