Europa Universalis IV: Origins Immersion Pack
Herschrijf de geschiedenis in de populaire strategiegame van Paradox Interactive met een nieuw Immersion Pack dat de rijken van Afrika als thema heeft. Nieuwe missieschema's weerspiegelen de ambities van heersers en naties in het continent waar de mensheid ontstond. Daarnaast krijgt het Joodse geloof meer diepgang. Europa Universalis IV: Origins bevat: ◾Joodse religie: de Ethiopische Joden van Beta Israël zijn inbegrepen, en Joodse naties kunnen kiezen uit negen religieuze kenmerken om hun nationale krachten te benadrukken met nieuwe sfeerevents. ◾Missies voor Mali: stop het verval van het grootste middeleeuwse rijk in West-Afrika en oefen weer controle uit op voormalige vazallen. ◾Missies voor Songhai: ontwikkel je provincies en lijf Mali en Timboektoe in als nieuwe macht in opkomst. ◾Missies voor Kongo: verenig de stammen van de Kongo-rivier en maak een vuist tegen de groeiende dreiging van Europa. ◾Missies voor Ethiopië: zorg voor religieuze eenheid en prestige in het koninkrijk van Solomon terwijl je de naties in de Hoorn van Afrika verenigt. Ook de edele Ç̌äwa-regimenten zijn toegevoegd. ◾Missies voor Ajuuraan: beheers de Indische Oceaan-handel en breng water naar je woestijnprovincies. ◾Missies voor Kilwa: de focus ligt op economische macht via zeevaart. Sticht een koloniaal rijk met overzeese gebieden. ◾Missies voor Mutapa: bouw verder op de nalatenschap van de stichters van Groot-Zimbabwe en exploiteer de rijkdommen van Zuid-Afrika om de handel te domineren. ● Kleine missieaanvullingen: nieuwe missieopties voor Jolof, Mossi, Hausa, Oyo en Adal. ◾Nieuwe regionale missieschema's: nieuwe missies voor kleinere machten in Centraal-, Oost- en West-Afrika en de Hoorn van Afrika. Daarnaast zijn er nieuwe Estate-privileges voor veel naties en regio's. ◾Nieuwe legereenheden: Kongo, het Grote Merengebied, zuidelijk Afrika en de Bantoenaties krijgen elk 4 nieuwe legereenheden. ◾Twee nieuwe missionarismodellen: er zijn animaties voor Afrikaans koptische en Afrikaans fetisjistische missionarissen toegevoegd. ◾Nieuwe muziek: 12 minuten aan nieuwe West-Afrikaanse muziek en 12 minuten aan nieuwe Oost-Afrikaanse muziek.