Isaac Clark en John Carver, die voor dood zijn achtergelaten op Tau Volantis, moeten een angstaanjagende reis maken. Terwijl ze tot waanzin worden gedreven, komen ze erachter dat ze elkaar en zelfs hun eigen ogen niet kunnen vertrouwen. Hun tocht leidt naar het schip Terra Nova, dat nu een thuis biedt aan een sadistische sekte van Unitologists. De verschrikkingen duren voort in dit meest duistere hoofdstuk van de Dead Space-saga.