Dakar Series: Desafío Ruta 40 Rally
"Desafío Ruta 40 Rally" DLC voor "Dakar 18" is onderdeel van de "Dakar Series" -evenementen. Deze DLC voegt meer dan 12.000 km2 toe aan de bestaande Open Wereld. Het omvat 5 nieuwe levels met de respectieve gebieden en Official Road Books. Het bevat ook een eerbetoon aan de geweldige rijder Mathias Bellino (Honda-team) die tijdens het evenement helaas gewond raakte.